Tuesday, June 30, 2009

Musim Makan Durian

Disebalik musim penyakit selsema babi ada pulak musim buah-buahan tempatan. Kat KL ni mana-mana saja tepi jalan, pasar malam, pasar tani ada saja orang jual durian.

Siapa yang tak minat durian??? Ada……..yang terdekat sekali ialah Mem aku. Dia ni tak suka durian atau apa-apa sahaja makanan berkaitan dari durian macam tempoyak. Bau durian pun tak boleh. Kalau makan mesti muntah. Yang aku pelik budu tu boleh pulak dia makan. Siap hirup lagi. Issshhhh teruknya. Nak kira tempoyak dan budu tu adik beradik tiri je.

Aku?? Mestila minat. Gulai tempoyak dan sambal tempoyak lagi la aku minat. Fuuhhh meleleh air liur. Cuma kalau aku nak makan gulai tempoyak terpaksalah aku masak sendiri. Itulah yang tak bestnya.

Anak-anak aku??? Diaorang makan sama macam aku. Budu?? Haaaa yang itu diaorang tak makan..sama jugak macam aku. Hehheheh.

Pagi tadi aku attend meeting kat office aku dengan pegawai FAMA Selangor. Syarikat aku nak buat pesta makan durian sempena pelancaran dan jualan rumah baru di Kajang. Korang pernah rasa durian Musang King. Harga di dusun RM12.00 sekilo. Kalau kat luar mau RM18.00 ke RM20.00 sekilo.

Haa….time tu aku nak belasah makan durian dan buah-buah tempatan yang lain. Cuaca hujan sekarang ni tak pe kalau makan lebih sikit…jangan musim panas jawabnya boleh demam dan batuk. Silap-silap orang kata kena selsema babi pulak.

Emmmm rasanya petang nanti sebelum balik nak singgah beli durian.

0 comments:

Post a Comment