Tuesday, June 9, 2009

Cheras-Kajang-Johor Bahru

Semalam setelah 3 hari 2 malam berada di JB/Singapura kami pulang semula ke Cheras/Kajang. Lega rasanya bila sampai ke rumah sendiri.

Perjalanan ke JB hari Sabtu lepas agak sesak dengan kenderaan menghala ke Nilai, PD dan Ayer Keroh. Maklumlah cuti sekolah dan kena pulak Sabtu tu cuti DYMM Agong. Perjalanan terus yang boleh makan masa dalam 3 ½ jadi 5 jam.



Macam biasa kalau dah cuti sekolah Laluan ke Nilai mesti sesak

Ramai jugak bercuti di Ayer Keroh

Masa dalam perjalanan ni aku nampak satu couple...rasanya bukan orang tempatan mungkin dari timur tengah. Couple ni naik Gen2. Si perembuan dalam kereta tu sampai terkeluar badan dari kereta nak ambil gambar kesesakan lalu lintas. Siap nampak bra jalur-jalur hitam putih. Aku tak kisahla apa dia nak buat, cuma dalam keadaan begitu dengan motorsikal yang lalu celah-celah kereta akan mengundang bahaya. Kalau diragut dek mat rempit kan ke naya namanya. Jadi bahan berita antarabangsa pulak nanti. Ok la aku tak nak cerita pasal mat rempit kat sini. Lebih kurang pukul 4.00 ptg selepas smooth journey aku sampai di Skudai/JB.

Alhamdullilah... sampai dah kat Skudai/JB


Aku tak berapa familiar dengan jalan-jalan di JB ni kecuali sekitar pusat Bandar JB. Macam mana nak ke hotel penginapan kami di Tanjung Puteri. Nasib baik ada GPS kat hand phone. Tapi hampeh jugak sebab peta yang ada dalam GPS to tak up to date. Banyak jalan di sekitar CIQ Bukit Chagar dah berubah. Terpusing-pusing jugaklah kami kat situ.

My N95 with Garmin

Berehat sekejap kat hotel dan selepas anak lelaki aku mandi kat swimming pool, kami ronda-ronda kat town JB.





Johor Bahru June 2009




Permandangan di selat tebrau



Kami berhenti di Danga Bay. Shop sikit-sikit…..perut pun dah lapar. Cari tempat makan jumpa la ikan bakar. Belasah je laahhhh. Orang kata makan kat JB lebih mahal dari KL. Hasilnya aku rasa sedikit mahal dari KL tapi tak terlalu overshoot. Cuma air yang kami pesan harganya agak membingungkan. Lai Chi Kang + Fresh Orange + Teh O Ais = RM10.00

Esoknya kami ke Singapore. Nak naik apa ni? Kereta atau bas? Mana senang? Naik bas ke atau pandu kereta sendiri. Esok je lah pikir dah letih dah ni.

0 comments:

Post a Comment