Friday, June 12, 2009

Permainan Terbaru Telah Tiba

Sebelum ini memang aku ada merancang untuk menyambar Canon 450D. Tapi keinginan tu tak beberapa berkobar. Sejak melihat ramai orang menggunakan DSLR di Singapore tempoh hari perasaan aku berkobar-kobar untuk mendapatkanya. Alhamdullilah dengan rezeki yang diberikan Allah, aku tak perlu tunggu lama untuk mendapatkannya.

Fuhhh…berjaya juga aku akhirnya setelah gagal di Singapura. Semalam aku pergi ronda kat The Mines Shopping Mall. Kedai Bintang Maju. Aku Tanya kat salegirl kat situ harga Canon DSLR 450D. Harganya kalau dikirakan kat Singapore hari tu lebih kurang sama. Tapi kat Singapore tak kira campur screen protector dan lens protector.

Aku Tanya mem aku “Amacam nak belasah tak” Dia tersengeh-sengeh pulak. “Grrahhhhh time ni la pulak dia nak tersengeh” Time yang aku amat memerlukan pendapat. Aku congak-congak balik ok dah harga tu. Boleh rembat ni. Kalau aku pergi lowyat Sabtu ni harganya lebih kurang sama jugak. Kalau murah pun dalam RM50 je. Kos aku kesana dengan jemnya, parkingnya tol smartnya, makan minum campur tolak-campur tolak dekat RM50 gak.

Sebelum setuju aku survey lagi kat kedai belakang. Eemmm mahal sikit dari tadi. “Screen protector mau bayar RM30.00” kata amoi jurujual kat situ. Kat kedai tadi lagi murah, screen protector FOC. Aku singgah pula kat kedai satu lagi. Aku nampak tag harga RM2,799.00. kemudian salesgirl datang tanya aku nak cari apa. Aku dah tahu harga tu jauh lebih mahal dari kedai yang first offer kat aku. Aku tanya jugaklah sebabkan salegirl tu dah terpacak depan aku "RM2,799.00 what items included? "Ohhh that one body only not includes lens, SDHC card, bla...bla...bla" Mak aiii....ini dah tahap gila kentang!!!!

Setelah menganalisa sepuasnya kami masuk balik kat kedai first tadi yang offer lebih murah dari kedai yang lainnya. “Ok, I take it”. Maka inilah dia permainan baru buat aku. Gambar ni ditangkap dari kamera handphone N95 aku.




Canon 450D


Package merangkumi :-
EOS 450D Kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Panasonic SDHC 4GB
Panasonic Tripod
Canon EOS Camera Bag
Lens Protector Prostar UV Filter Japan
FOC Screen Protector

Semalam test close-up shoot beberapa benda kat dalam rumah. Fuyooo cunnn. Nanti bolehla aku masukkan gambar yang aku shoot kat sini. Memang puas hati. Disebab battery dah low aku kena charge dulu. Esok try lagi. Banyak yang kena belajar tentang teknik DSLR ni. Sebelum ni hanya tahu tala dan shoot guna compact camera dan phone camera.

Sekarang ni aku dah melangkah ke dunia baru….Dunia DSLR. Mission Accomplished. I lov it!!!

0 comments:

Post a Comment