Friday, July 3, 2009

Tambah Koleksi Lens

Setelah genap seminggu berurusan dengan seller melalui internet, akhirnya pagi tadi ini aku jumpa seller tersebut. Seperti yang telah kami persetujui aku sampai kat depan office dia di TMNet Cyberjaya tepat jam 10.30 pagi. Tak lama aku tunggu dalam kereta dia turun bawak lens EF-S 55-250mm. Selepas buka kotak dan test lens dan puas hati baru aku bayar.

“Abang jangan risau, kalau ada masalah dalam masa 3 bulan dari sekarang, abang hantar balik kat saya. Saya akan tukar 1 to 1. Kalau tak de stok saya pulangkan duit abang. Setakat ni belum ada lens yang saya jual pulang balik kat saya”. Emmm ok la tu.

EFS 55-250mm


Sebelum balik office aku singgah kat Kajang. Dalam banyak-banyak kedai kamera kat Kajang ni satu pun tak de jual HOYA UV Filter untuk lens baru aku ni. Hampeh betul. Yang ada saiz besar atau kecil. Dah le tu brand mengarut. Hmmmmm parah ni…. Kalau tak de filter boleh calar lens baru aku ni. Sayang oooooo.

Baru aku teringgat kat Cheras ada satu kedai jual UV Filter dengan harga yang murah. Apa lagi aku pun pecut pergi Cheras. Sampai kat situ aku tanya kat tokey tu. Tokey tu kata “58mm tak de stok la” Pulak dah....

Kebetulan dah dekat dengan Pudu aku terus ke Pudu Plaza. YL Camera. Nasib baik ada stok kat sini. Disebabkan aku dapat UV Filter dengan harga yang murah kat sini aku beli sekali lens hood. Kat depan carbinet cermin kedai ni ada beberapa used lens untuk dijual. Bagus untuk beginner macam aku. Macam-macam jenis ada. Canon, Sigma, Tamron, Tokina macam-macam lagi lah. Harganya ok jugak la. Kategori boleh beli la. Yang best boleh trade in lens pulak tu.

“Mau ka” tanya tokey kat situ. “Arrrr nanti aku kumpul duit dulu”. Hehhhehe. Ada rezeki nanti sambar wide angle pulak.

0 comments:

Post a Comment