Friday, June 5, 2009

Jalan-Jalan Cuti Sekolah

Esok aku nak ke JB. Mem yang ada urusan kat Pasir Gudang. Perancangan awal pada mulanya nak balik kampong Mem di Pengkalan Kubur Kelantan. Cuti sekolah lagi pun dah lama dah kami tak balik Kelantan sejak raya tahun lepas. Boleh jugak shopping kat zon bebas cukai Pengkalan Kubur.

Sememangnya aku memang jarang balik kampong sama ada Kelantan atau kampong aku di Perak. Aku dan Mem masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Sampai anak-anak komplen. Aku dah siap-siap ambil cuti Isnin nanti. Last-last minit kena lak ke JB. Cuma anak aku yang sulong balik ikut adik ipar aku hari khamis lepas.

JB mesti dah banyak berubah. Terakhir aku pergi JB tak silap tahun 2004. Kali ni terlajak dah sampai JB rasanya aku nak ke seberang tambak. Look see look see apa yang ada kat sana. Negara kecil yang dikatakan lebih maju dari Malaysia. Agak-agak senang ke tak bawak kereta sendiri kat sana. Aarrrhhh susah-susah sangat aku naik bas je dari JB. Sampai kat sana boleh cuba naik MRT diorang. Tak de la jugak aku tercangak-cangak tak tau jalan atau kena saman lalu lintas.

0 comments:

Post a Comment