Monday, September 28, 2009

Kembali Bertugas

Hari ini warga kota dah mula bertugas. Ada yang rasa malas sebab dah cuti lama ada pula yang rasa tak sabar nak bertugas dan berjumpa rakan sepejabat.

Aku keluar awal dari kebiasaannya. Jam 8.00 pagi aku dah keluar dari rumah. lepas hantar anak ke tadika aku terus ke pejabat di Mid Valley. Mula-mula jalan raya tak le sesak, masuk saja lebuhraya Taman Connaught terus jammed hampir tak bergerak. Isshhhh lebih teruk dari jammed di pekan Kuala Krai. Sepanjang jalan penuh sesak dengan kenderaan. Ingat nak sampai awal ke pejabat tapi jam 10.30 pagi baru aku sampai. Nasib baik aku boleh masuk tak guna punch card. Kalau tidak nayalahh…

Begitulah Kuala Lumpur, selepas tenang seketika hampir seminggu kini kota ini kembali sesak dengan kenderaan dan perbagai ragam. Kuala Lumpur akan kembali sedikit tenang menjelang tahun Baru Cina nanti.

Kepada warga kota….selamat kembali dan selamat bertugas. Kuala Lumpur akan beraya selama sebulan di bulan syawal.

0 comments:

Post a Comment