Wednesday, September 16, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Ramadhan semakin sampai ke penghujungnya.

Minggu ini warga kota akan mula beramai-ramai meninggalkan ibu Negara untuk menyambut kedatangan Aidilfitri di kampong halaman bersama keluarga masing-masing.

Pada ketika ini jugalah keadaan kelam kabut di ibu Negara dengan shoping last minit sesetengah warganya. Ada yang bawak kereta macam pelesit. Ada yang terhegeh-hegeh, tercangak-cangak dan macam-macam lagi keadaan manusia. Ada yang baru dapat gaji awal seawal 10 haribulan haritu shoping sakan. Jangan lupa budget untuk bulan depan sudah. Kalau tidak orang beraya kita berpuasa lagi.

Aku pada malam ini ada lagi yang nak dibeli. Selipar anak. Dah 3 kali wife aku terlupa. Padahal kedai Bata depan offis dia je. Petang nanti lepas kerja mungkin berbuka di Chicken Rice Shop kat Tesco Kajang. Lepas itu nak beli kasut dan selipar kat kedai Bata.

Hari Jumaat aku dah start cuti selama seminggu. Rasanya aku akan bertolak ke Kelantan awal pagi hari Jumaat tu. Mungkin pukul 3 atau 4 pagi. Aku anggarkan tempoh tak lari dari 12 jam sama macam tahun-tahun yang lepas.

Dari apa yang aku dok perhatikan sekarang ni kalau kat ofis tak de cerita lain yang lebih sensasi selain cerita Raya. Mungkin jasad sahaja yang tertinggal di kota tapi fikiran dah lama sampai ke kampong halaman.


Selamat Hari Raya. Jangan lupa zakat fitrah. Maaf Zahir Batin.

0 comments:

Post a Comment