Sunday, July 26, 2009

Senja Di Putrajaya

Petang semalam aku agak free. Cadang nak balik Perak sekejap tengok pokok sawit yang dah lama tak aku lawati tu. Tapi tak jadi tunda minggu lain. So aku capai kemera aku dan bawak anak-anak ke Putrajaya. Walaupun aku tinggal tak jauh dari Putrajaya, tapi jarang sekali kami ke sini. Rupa-rupanya banyak tempat yang menarik untuk dilawati dan permandangan yang antik di sini.

Sebagai rakyat Negara ini aku bangga dengan pembangunan Putrajaya. Aku melihat bagaimana Purtajaya sebelum dibangunkan. Ianya hanyalah ladang kelapa sawit dan getah. Semasa dibangunkan jalan yang ada sekarang ini untuk ke Dengkil hanyalah laluan jalan raya kecil dikelilingi pokok sawit dan getah. Ok lah aku tak nak cerita lanjut tentang cerita lama Ladang Perang Besar.

Sekarang Putrajaya bukan sahaja menjadi pusat pentadbiran Negara malah telah menjadi salah satu pusat pelancongan. Hari tu anak lelaki aku bising nak naik Lake Cruise mengelilingi tasik. Biasa la kan budak-budak tu pantang nampak bot atas air.


Aku abadikan sedikit gambar yang diambil ketika matahari nak terbenam. Cantik wooo, siapa yang belum pernah datang Purtajaya???








Ada banyak lagi tempat dan gambar yang menarik di sekitar Putrajaya. Nanti aku postkan dalam update akan datang.



0 comments:

Post a Comment