Thursday, January 14, 2010

Khir Dilantik Penolong Ketua Kelas

Semalam balik je dari sekolah, Khir bagitahu yang dia dilantik guru kelasnya sebagai Penolong Ketua Kelas. Bila ditanya siapa jadi ketua dia kata perempuan…nama…eemmmm entah!. Issh…Isssh….Issh macam mana boleh jadi Penolong Ketua Kelas kalau nama rakan sekelas pun tak ingat!!!

Bila ditanya lagi appa tugas Penolong Ketua Kelas, jawabnya kena tolong Cikgu bawa buku ke bilik guru dan jaga kelas masa ketiadaan guru!

Bangga dan seronok sungguh dia. Sekarang dah menyimpan azam nak jadi Pengawas pulak. Ok la tu Khir. Aku bagitahu dia kalau nak jadi Pengawas kena ada displin yang tinggi dan kena dapat keputusan no 1 dalam peperiksaan.

Bila dengar Khir nak jadi Pengawas, kakaknya Fira pula teringgin nak jadi Pengawas jugak….emmmm masa Fira di tahun 3 dulu dia dilantik Ketua Kelas. Tapi dia malas sikit nak belajar. Kalau tidak dah tentu dah dilantik jadi Pengawas.

Bagus juga Khir dilantik Penolong Ketua Kelas pada tahun 1. Dapat juga dia merasai tanggungjawab yang perlu dipikul seperti mana yang telah diamanahkan.

Tahniah Khir!!!!

0 comments:

Post a Comment