Tuesday, January 12, 2010

Agreement Signed!!!

Pagi tadi aku dan Ina sign agreement dan bayar full down payment untuk Forte di showroom KIA. Ambank setuju bagi low interest rate pada kadar 3.0% berbanding CIMB 3.5%.

Menurut kata Sales Manager kat situ Insyaallah kereta baru Ina akan dapat pada hujung bulan ini atau awal bulan depan. Katanya lagi tempat dia dah dapat allocation dari NAZA sebanyak 1 Lot bersamaan 8 biji kereta untuk penghantaran Januari. Salah satu daripadanya adalah model SX warna Spicy Red untuk Ina. Harap apa yang diperkatakannya betul dan tepat.

Sedang berurusan, kami terserempak dengan Tan Sri Rashid bekas Pengerusi SPR kat sana. Orangnya simple. Sempat juga aku bertegur sapa dengan beliau. Tan Sri kata “Bagus beli kereta KIA dan Hyundai ni. Enginnya senyap. Kadang-kadang tak sedar enjin dah hidup atau pun tidak” Dia kata lagi “Jangan peduli apa yang orang lain kata tentang kereta Korea. Tolak tepi dan rasa sendiri. Saya dah ada 2 buah kereta KIA. Tak de masalah. Bagus beli”

Teringat aku pada kereta Naza Citra milik Bad biras aku. Bunyi enginnya memang senyap. Tak dinafikan.

Tan Sri baru ambil kereta kat dealer yang sama dengan aku. Dia datang nak ambil refund NCD insuran kereta lama dia. Tapi aku tak tanyalah pulak kereta apa yang dia beli.

Mungkin Tan Sri minat Forte juga kot??? Hahahaha..

0 comments:

Post a Comment