Monday, October 26, 2009

MotoGP Sepang 2009

Semalam aku ke Sepang bersama 2 orang rakan sepejabat yang berkongsi minat yang sama. Apa lagi tengok MotoGP la. Tiba litar pukul 12.30 pm. Time tu 125cc tengah berlumba. Tak best tengok 125 ni. Kecil sangat. Sementara tunggu 250cc start kami berlegar di kawasan luar mall. Nak masuk dalam mall tak boleh sebab tiket kami kat K1 grandstand. Kat luar mall tu ada la pameran motor Kawasaki, KTM, Ducati dan apa tah lagi aku tak ingat.


Awek Ducati

Jentera Ducati Milik Stoner - Power Gila Motor Ni....


Sebelum 250cc nak bermula kami masuk dalam K1. Ramai sungguh orang tahun ni. Mungkin nak tengok pelumba wild card Malaysia kot. Tempat duduk penuh nasib baik ada berberapa kerusi di row depan sekali. Duduk di row depan ni view untuk ambil gambar tak beberapa sesuai sebab dihalang oleh pagar yang tinggi. Jadi tak dapatlah ambil gambar yang cantik.

Sebelum kategori MotoGP mula, hujan lebat pulak. Ini yang tak syok. Bila hujan trek basah jadi pelumba mesti tak pecut sekuat hati.

Perlumbaan bermula. Mula -mula lead by Rossi....Tapi selepas selekoh ini Rossi kena pintas jadi tempat ke 9

Apa-apa pun jentera Ducati kali ni memang power. Bunyi memang ganas. Bunyi satu jentera Ducati dah sama dengan bunyi dua jentera Honda. Tercicir Rosi kali ini. Tapi itu tak penting baginya kerana menduduki tempat ke3 dah memadai untuk merangkul juara dunia musim ini. Ramai sungguh penyokong si Rossi ni. Tiap kali melintas mesti ramai yang bersorak. Sehinggakan ada yang mengharapkan Stoner dan Pedrosa jatuh. Apa la punya penyokong tak professional betul. Malang buat team mate Pedrosa, Dovizioso jatuh pada lap ke 7. Kalau tidak Rossi akan berada tempat ke4.

Stoner - Juara Sepang 2009

Pedrosa - Honda Repsol. Team yang aku sokong

Tahun depan kami kena datang awal sikit untuk dapatkan tempat duduk yang menarik untuk ambil gambar. Mungkin main grandstand!

Petang tadi kami bertiga masing-masing dah set target......ke litar Sepang bawa superbike sendiri........Hujung minggu yang menghiburkan.

0 comments:

Post a Comment