Thursday, November 17, 2011

UPSR 2011 : Tahniah, Syabas dan Cuba Lagi

Hari ini keputusan UPSR telah pun keluar. Ada bermacam ragam. Yang menangis kegembiraan, menangis kedukaan, tersenyum, tersengeh, terkedu dan ada juga tak memberikan respon apa-apa terhadap keputusan yang dicapai.

Tahun ini peratusan kecemerlangan 5A di Sek Keb Taman Rakan tempat kakak berlajar menurun berbanding tahun 2010 dengan kelulusan hanya 82%. Kalau tak silap pendengaran, yang dapat 5A hanya 34 orang dan 4A1B juga 34 orang.

Tahniah kepada yang mendapat keputusan cemerlang 5A dalam UPSR 2011. Tahniah juga buat yang anak-anak yang mendapat tempat kedua 4A1B dan ketiga 3A2B.

KHAS BUAT KAKAK

Hanya hadiah 3A2B sahaja yang mampu kakak berikan kepada ayah dan ibu. Walaupun ayah dan ibu amat berharap keputusan lebih baik dari itu, kami bersyukur kepada Allah. Pastinya kalau kakak tidak lalai dan leka, ayah percaya 5A bukanlah susah buat kakak.

Jadikan pengalaman hari ini untuk kakak perbaiki diri dari segala segi, pembelajaran, tanggungjawab dan tingkah laku. Kalau boleh diundur masa tentu 11 bulan lepas kakak akan belajar lebih bersungguh dan tinggalkan aktiviti yang melalai dan merugikan. Betul tak??

Masih ada peluang lagi untuk ke asrama penuh di tingkatan 4. Masuk tingkatan 1 pada Jan 2012 nanti jangan lagi ulangi kesilapan yang sama.

Buat anak-anak yang kurang berjaya dalam UPSR 2011 termasuk kakak…ingat pesanan ini…

Masa tidak akan menunggu kita…UPSR 2011 telahpun menjadi sejarah. Yang penting sekarang teruskan usaha. Perjalanan hidup baru bermula. Ada banyak lagi halangan selepas ini. Hanya yang rajin berusaha akan berjaya. Tinggalkan perkara yang tidak berfaedah. Insyaallah kejayaan akan dimiliki.

0 comments:

Post a Comment