Tuesday, November 22, 2011

Harimau Baham Garuda di Final Sukan SEA 2011

Rasanya majoriti rakyat Malaysia berada di depan kaca TV atau skrin besar di kedai mamak malam tadi. Suatu perlawanan yang begitu menarik dan mendebarkan. Tahniah skuad Harimau Muda yang telah membaham Sang Garuda dengan sepakan penalti 4-3 selepas terikat 1-1 dalam 120 minit permainan. Gol penyamaan Malaysia dijaringkan oleh Asaruddin Putra dengan tandukan masuk selepas Indonesia mendahului juga melalui tandukan oleh Gunawan.

Perlawanan semalam begitu sengit antara kedua-dua pasukan. Permainan pantas dan kedua-dua pasukan nyata amat menghiburkan. Walaupun skuad Malaysia ketinggalan 1 gol diawal minit permainan, semangat Harimau Muda nyata tidak tengelam dalam sorakan puluhan ribu penyoking Indonesia.

Sebanarnya kita boleh menang 2-1 dalam masa 90 minit permainan jika penyerang kita Fakri dapat bermain dengan lebih tenang dan fokus. Mungkin faktor kemarau gol yang dialami Fakri sedikit menghilangkan keyakinan beliau.

Kemenagan yang sungguh bermakna kerana Malaysia telah dapat mengalahkan Indonesia dua kali berturut turut dalam masa selang 2 hari di stadium keramat mereka. Malaysia juara kumpulan A dan juara bolasepak sukan SEA 2011 dengan rekod tanpa kalah dalam kesemua perlawanan.

Syabas dan Tahniah diucapkan kepada seluruh pasukan kerana berjaya mengekalkan pingat emas dua kali berturut-turut. Ketangkasan Khairul Fahmi banyak membantu Malaysia mengekalkan pingat emas semalam.

Teruskan mengaum dan membahan Syiria dalam pusingan kelayakan olimpik esok di Bukit Jalil. Jadikan pingat emas pembakar semangat yang lebih buat skuad Negara. Kami akan terus menyokong tak kira dimana.

Aaaauummmm!!!!!

0 comments:

Post a Comment