Wednesday, November 18, 2009

Lawatan Singkat Dan Padat Langkawi Part 2


Kami sampai di jeti Langkawi jam 12.30 tengahhari. Sebaik sampai je aku terus je la call no yang tertera untuk ambil kereta sewa. Setelah berjumpa dia kata “Kereta ni belum balik lagi. Kalau abang nak kena ambil Toyota Vios tapi kena tambah RM40.00 lagi”. Aku dah mula angina bila dengar kena tambah duit. “Apasal pulak kena tambah tadi kawan kau kata kereta bagusla, baru la” aku membebel.

“Kereta Mitshubishi ni personal punya tapi Vios tu company punya, tu pasal mahal sikit”. Aku dah rasa macam nak kena tipu je dengan ulat-ulat ni. “Tak pe macam mana sekarang? Nak bagi atau tidak? Kalau tak boleh bagi saya cari je kereta lain”. Aku dah bertambah angin. “Abang cari la dulu kereta lain balik ke jeti esok mintak balik RM10.00 deposit tu”. Hishhhh macam mana aku boleh terkena dengan ulat ni. Kat KL selama aku duduk hampir 20 tahun tak kena kat Langkawi pulah boleh kena.

Sambil nak cari kereta Ina dapat call dari resort. Resort bagi tahu tak payah sewa kereta. Semua dah disediakan untuk kami. Dari penginapan, kereta bersama pemandu semua dah tersedia. Cuma aku kena ambil teksi sahaja sebab nak tunggu pemandu sampai ambil kami dari jeti mungkin kami terpaksa tunggu lama sikit. Laaaa apasal resort tak cakap awal-awal kan senang, tak payah kami layan ulat macam tu.

So kami dapatkan teksi teksi di jeti. Bila kami kata nak ke Tanjung Rhu drebar teksi tu terpinga. “Tanjung Rhu Resort ke?” Ye Tanjung Rhu Resort!” Apa yang peliknya dalam hati aku. Ooooo mungkin tak ramai local yang menginap kat situ kot. Tambang teksi RM30.00

Sambung ke Part 3

0 comments:

Post a Comment