Monday, August 3, 2009

Prime Lens EF-50mm II



Nak beli 2nd hand ke atau brand new? Lama jugak aku berfikir tentang prime lens EF50MMII ni. Survey kat internet ada yang nak jual 2nd hand dalam range harga RM250.00 – RM300.00 mengikut usia dan keadaan. Kalau beli baru kat kedai harganya paling murah RM320.00 – RM350.00 bersama Canon Malaysia Local Warranty. Tapi tak masuk UV Filter lagi.

Eemmm kalau aku ambil 2nd hand dah tentu murah tapi tak de warranty atau kalau ada pun mungkin tinggal beberapa bulan sahaja. Kalau aku beli baru dah tentu aku boleh register warranty online dan enjoy Canon promotion 1+2 years warranty. Fikir punya fikir sebaik keluar dari office nak pergi site aku terus lajakkan kereta aku ke Pudu Plaza. Digital Mania jual EF50MMII dengan harga RM320.00 free HMC UV Filter.

Oklah….aku sambar jelah. Dah malas lagi nak fikir. Ambil brand new dan enjoy 3 tahun warranty. Aku rasa dah buat keputusan yang terbaik untuk jangka masa panjang. Macam mana agaknya performance lens ni. Nanti balik aku try.

Hahaha….kini aku dah ada set lens yang lengkap dari standard kit lens 18-55mm, telezoom lens 55-250mm dan prime lens 50mm.

Alhamdullillah.

0 comments:

Post a Comment