Friday, April 6, 2012

Facebook Timeline - Cara Nak Buang



Ramai yang mengeluh tentang profile baru facebook. Timeline....

Memang Timeline ni agak kurenggg best....mengelirukan pun ada jugak. Secara peribadi aku pun tak suka profile Timeline. Kalau dah terclik kat Timeline alamatnya tak boleh nak revert kembali ke profile lama. Itulah antara kelemahan-kelemahan yang ada di facebook. Macam nak delete akaun facebook jugak. Bukan senang nak delete. Kena guna trick baru boleh delete.

Untuk Timeline ini pun kena guna trick jugak. Hanya dengan edit browser tak kira IE, Firefox, Chrome baru boleh balik ke profile lama. Walau bagaimanapun kita hanya mengedit 'browser' PC bukannya akaun facebook kita yang sebenar. Dalam kata lain, jika kita mengedit browser kat PC di rumah kita boleh melihat semula profile lama dalam Pc kita dirumah tetapi kalau kita buka facebook di PC pejabat Timeline masih wujud. Kita sekali lagi kena edit bwoser di PC pejabat pula. Begitulah dengan PC-PC yang lain.

Bagaimana nak edit browser??? Tak payah susah-susah buka regedit kat Pc kalau tak pro.... Korang boleh download pre-edit dan install je kat PC korang. Download kat http://www.timelineremove.com/

Kesimpulannya, jangan cuba click pada Timeline. Terlajak perahu boleh diundur....terlajak click kat Timeline jawabnya tanggung sendiri.


  

0 comments:

Post a Comment