Wednesday, May 11, 2011

Project E - Part 2 and Final





Estima ACR30 2001 concert 2005


Hari Isnin berikutnya itu bumper baru ori Toyota dah ada dengan Rev. Aku jumpa Rev kat sunway ambil bumper dan telus bawa ke kedai Ah Hing. Pemasangan dibuat....huh baru ngam dengan bumper sebenar. Tak de lagi gap antara lampu dan bumper.

Petang tu pemasangan selesai cuma fog lamp tak boleh pasang lagi sebab rubber clip tak de. aku bergegas ke ST Auto beli pulak rubber clip tu. 1 biji RM8.00. Kesemuanya ada 4 biji. Selepas tu terus balik rumah. On the way balik aku singgah sekejap kat kedai accessori kereta berdekatan dengan rumah. Minta diorang tolong pasangkan. pemasangannya sekejap je sebab wiring dulu dah ada.

Esoknya, sebelum balik kerja aku sempat singgah kat Pandan pasang side mirror signal LED. Murah kat kedai ni. Sepasang RM188 je. Upah pasang RM30 jadi RM218. Dah siap cat. Aku tengok kat mudah.com.my dan lelong harga antara RM250 hingga RM300 tak masuk upah pasang.

Hari Rabu aku hantar kereta pada Ah Soon. Ah Soon ni dah jadi macam official painter aku. Kedainya kat Batu 9 Cheras. Kerjanya memeng bagus. Janjinya mau 10 hari untuk siap pasal cuaca sering hujan masa tu. So kereta aku ditingalkanlah kat sana. Aku cakap kat dia nak sembur cat hitam macam Harrier.

Hari Khamis Ah Soon telefon tanya betul ke aku nak sembur cat hitam macam Harrier. Katanya Hitam Harrier solid tak de metalik. "Tak Cantik wooo" Dia recommend aku cat Hitam ori Estima baru. Metalik kristal. Janji asal dalam RM1,600 je kalau solid tapi kalau aku ambil metalik kristal tambah RM200. So aku fikir tak banyak kena tambah aku kata kat Ah Soon ok proceed. Nippon Mica Black 209.

1 Mei petang, Ah Soon telefon kata kereta dah siap. So apa lagi dalam hujan aku pergi ambil balik kereta kesayangan aku balik rumah.. terlepas rindu aku selama 6 hari tanpa Estima.



Projek siap....

1 comments:

Anonymous said...

Salam tuan, boleh saya contact? Saya nak tanya pasal conversion estima la, tq Shahrul 012.3598111

Post a Comment