Wednesday, February 3, 2010

Kenapa Aku Beli KIA Forte?

Ada beberapa rakan yang Tanya aku kenapa beli kereta Korea atau lebih tepat lagi jenama KIA. Kenapa tak beli kereta Jepun sedangkan aku dah tahu dan guna jenama Jepun sebelum ini. Kenapa tak beli Toyota, Honda, Nissan atau pun Mazda 3.

Kata kebanyakan mereka lagi kereta KIA telan minyak macam atlit marathon yang kehausan. Tengok je kereta NAZA Ria. Hahahha korang ni ketinggalan zaman la… Itu teknologi lama sekarang ni KIA dah mengalahkan teknologi Jepun.

Aku cakap kat diaorang lagi yang aku beli kereta ini 1.6 bukan beli kereta 1.8 atau 2.0. Dan lagi aku cari kereta 1.6 yang kelengkapan standing atau lebih dari kereta 2.0. Tak ada kereta jenama lain 1.6 buat masa ini setanding dengannya. Hahahah…Gila la ko Man....

Siapa gila….tak percaya tengok jap video ni.

Itu baru sikit ada banyak lagi sebab kenapa aku dan Ina jatuh hati pada Forte sejak hari pelancarannya.

Jangan korang pulak jadi gila.

8 comments:

Anonymous said...

AKU DA GILA NGN FORTE LOL

azman said...

Beli..jangan tak beli. Berbaloi baloi..hahhaha

Crackers said...

mazda 3 sport 1.6 ok ke?

Anonymous said...

Saya tgh memilih2 kereta utk dibeli. Baru jenguk FORTE kat showroom last week, mcm dh jatuh chenta je. Berbaloi tak beli 2.0 over 1.6?

azman said...

Anon 31/8 :2.0 sudah tentu punyai lebih features berbanding 1.6 seperti 6 airbang dsb.
Jika anda banyak gunakan untuk City driving 1.6 sudah mencukupi. FC lebih jimat dari 2.0. Jika 1.6 adalah pilihan anda, ambillah full spec SX.

azman said...

Bro Crackers

Secara jujur...Mazda 3 vs Forte jika dibanding aple to apple: Forte menang. Harga, features semua Forte pulun.

Mazda 3 1.6 low spec pun dah harga dlm RM111K..tak de auto aircond, auto dimmer (interior mirror) tapi bg Forte harga 1.6 full spec dlm RM85K semua tu ada.

Anonymous said...

my pov - secara jujur, kalo di banding dari segi spec mmg forte nampak lagik bagos. Kalo dibanding quality?

cube check customer review

azman said...

Anon,

Saya dah gunapakai Forte lebih 2 tahun. Quality??? Tak de masalah...mungkin pasal Forte saya adalah CBU walaupun dalam geran ditulis Pemasangan Tempatan. Setakat ini alhamdulillah tiada sebarang masalah.

Post a Comment